epr worldwide

מדריך לרגולצית הפרטיות בתקשורת, אד-טק ושיווק דיגיטלי באירופה (ePR) פרק ב'

זה הוא פרק שני במדריך לרגולצית הגנת הפרטיות בנתוני תקשורת ובשיווק דיגיטלי (ה-ePR) באירופה. כל פרקי המדריך נמצאים כאן, כאן, כאן וכאןעוד על ה-GDPR תוכלו למצוא בלינק.

מדריך זה נכתב בחודש מאי 2019 טרם חוקקה הרגולציה או ניתנו פסקי דין בעקבותיה. המחוקק האירופי אף עשוי לבצע שינויים בטקסט החקיקה שלא נכללים במדריך זה. לכן – אנא אל תסתמכו על האמור במאמרים אלו זה כמחליפים ייעוץ משפטי ספציפי או כממצים את כל תנאי הרגולציה. האמור הוא להשכלה כללית בלבד ויש לבדוק כל מקרה לגופו, לרבות את נוסח החקיקה עצמו על כל פרטיו.

תחולת הרגולציה בישראל

אם אתם כמו לקוחותי גם אתם בטח שואלים את עצמכם – למה שהדין האירופי יחול עלינו?

השאלה היא שאלה טובה והתשובה התשובה נמצאת בסעיף 3 לרגולציה שקובע ביחס לאילו פעולות היא מתיייחסת. למעשה, אין משמעות למקום מושבו של מבצע הפעולות. השיקול הוא אחד – הוא מיקומם של הפרטים אליהם מתייחסת הפעולה, באירופה.

שיקול זה מזכיר את כללי התחולה של ה-GDPR: נקודת המבחן היא המקום, הפיזי, בו נמצאים מבצע פעולות העיבוד או האנשים נשואי המידע.

בהתאם, ה-ePR חלה על:

  1. מי שמספק שירותי תקשורת אלקטרונית למשתמשי קצה שנמצאים באיחוד. שימו לב. רכיב זה חל גם על חברות סלולאר אך גם על תקשורת דיגיטלית באינטרנט (וואטסאפ, פייסבוק ואחרים).התקשורת, כמובן, אינה חייבת להיות ויזואלית. גם תקשורת קולית ואף מודפסת היא תקשורת.
  2. מי שמעבד תוכן התקשרות אלקטרונית או מטאדאטה של התקשרות אלקטרונית ביחס למשתמשי קצה שנמצאים באיחוד: מרגע שהועברה תקשורת באותה אפליקציה, הרי ככל שהנתונים נאספים (תמיד, לא?) הרי מדובר בעיבוד. לנתונים כאלו משמעות רבה בתעשיית ה-AD-TECH ויש לשים לב לכך.
  3. הגנת מידע המתייחס לציוד הקצה של משתמשי קצה שנמצאים באיחוד: למשל – "קוקיות" (המילה העברית ל-cookies אם לא ידעתם) ודומיהן. להן חשיבות רבה בתחום השיווק הדיגיטלי (למשל בביצוע "רי-טרגטינג").
  4. מי ששולח שדרי שיווק ישיר למשתמשי קצה שנמצאים באיחוד: רכיב זה מקביל לחוק התקשרות (בזק) הישראלי, קרי – מסדיר משלוח מסרים פרסומיים לאנשים באירופה, "ספאם".
  5. הצעת מדריכים פומביים של משתמשי קצה של תקשורת אלקטרונית שנמצאים באיחוד.

למדריך כולו ראו בקישור למעלה.

 

המאמר נכתב ונבדק ע"י עורך הדין יורם ליכטנשטיין.

המאמר אינו המלצה ואין להסתמך עליו אלא לפנות לייעוץ ספציפי.

עודכן לאחרונה ב-25.12.2022.