social media logo

רשתות חברתיות

העסק שלך פעיל ברשתות חברתיות?

  • העסק שלך מנהל קהילה, קבוצה או עמוד ברשתות חברתיות?
  • כתבו עליך ביקורת רעה בקבוצה אחרת?
  • מתחרה מפרסם בקבוצה שלך בניגוד לכללי הקבוצה?
  • אולי העסק שלך בכלל עוד לא סידר משפטית את כללי הקבוצה שלו ודרך ההתנהלות שלה?

 

אם ענית "כן" לאחת או יותר מהשאלות הגעת למקום הנכון. משרדנו מתמחה בנושא רשתות חברתיות על כל סוגיהן ונשמח לעזור לך.

 

אני יורם ליכטנשטיין, עורך דין המתמחה בקניין רוחני ודיני אינטרנט עם מעל 25 שנות ניסיון. אני עוסק בתחומי הקניין הרוחני המגוון (זכויות יוצרים, סימני מסחר, שמות מתחם ומסחר אלקטרוני), נושאי הגנת הפרטיות (חוק הגנת הפרטיות הישראלי וחקיקת ה-GDPR באירופה), עניני טכנולוגיה, לשון הרע (הוצאת דיבה) וכל הקשור בדיגיטל וברשתות חברתיות.

כמו כן – אני יו"ר ועדת הקניין הרוחני הארצית בלשכת עורכי הדין בישראל, מרצה בנושאים אלו באוניברסיטאות, מכללות והשתלמויות שונות, מייצג ומייעץ בהם שנים ארוכות וזכיתי בהצלחות רבות עבור לקוחותיי. אשמח לסייע גם לך.

ניתן ליצור איתי קשר בטלפון 03-613333 או באמצעות עמוד ה"צור קשר" ואשמח לענות לכל שאלה.

 

אתם מוזמנים לקרוא על השירותים שאנו מציעים ללקוחותינו וגם ללמוד על זכויות יוצרים מהמאמרים שכתבנו (ראו את המאמרים בתחתית העמוד).

לקריאת המדריך לעסקים כיצד מגנים על נכסי המדיה החברתית שלכם מפני נטילתם בידי עובדים, קיראו את "המדריך למעסיקים – שימרו על הנכסים הדיגיטליים שלכם (הצינור)" וצרו איתנו קשר כדי שנעזור לכם.

 

רשתות חברתיות ומדיניות נכסים דיגיטליים

העולם החדש מחייב את כל העסקים בו לחשוף את עצמם לתחום החדשני והלא מוכר של האינטרנט בצורותיה השונות ולבצע פעילות אינטנסיבית ומהותית של בניית מותג, קידום ושיווק, למשל בטיקטוק, אינסטגרם, פייסבוק, וואצאפ וגם אפליקציות חברתיות ומבוססות מיקום.

טכנולוגיה זו יוצרת דילמות קשות ולא ברורות מצידם של אותם עסקים, כמו גם חשיפה לטענות קשות מצד משתמשים שונים שחלקן פשוטות (דוגמת טענת לשון הרע או הפרת זכות יוצרים) וחלקן מורכבות ביותר (דוגמת הפרת הפרטיות, שימוש שלא כדין במידע, CROWDFUNDING וכדומה).

עסקים נדרשים לקבל ייעוץ שוטף ועקבי המנחה אותם בשדה מוקשים חדש זה על מנת להקטין את הסיכון שנלווה לפעילותם העיסקית. עליהם להבין מה מותר ומה אסור בפעילותם השוטפת, לטפל במיזמים עסקיים חדשים וחדשניים ובכלל – להזהר בתחום לא מוגדר שכזה.

 

חשוב למשל לשים לב להתפתחויות החשובות בנושא זה, דוגמת החובה של עסקים להתייחס לנכסים הדיגיטליים שלהם (דוגמת חשבונות אינסטגרם, פייסבוק, טיקטוק, וואצאפ, ETSY, אמאזון ואחרים) הן בהסכמי ההעסקה שלהם והן ביצירת מדיניות ייעודית.

על החשיבות הקריטית של ניסוח נכון של הסכם ההעסקה המתייחס לאותם נכסים דיגיטליים ורשתות חברתיות וכן להתנהלות היומיומית בפיקוח ובשליטה עליהם, ניתן ללמוד מתוצאת פסק הדין בו נטל משרדנו חלק מהותי מהצוות המנצח בעניין ערוץ 10 – גיא לרר, פרשת "הצינור".

יורם ליכטנשטיין הוא עורך דין מומחה בתחום המדיה החברתית המגוונת ואתם מוזמנים ליצור קשר עם משרדנו בכל שאלה שתתעורר בתחום. לנוחותכם, מספר הטלפון שלנו הוא 03-6133333.

מדריכים ופוסטים נוספים בנושא רשתות חברתיות ותקלות משפטיות הכרוכות בהן:

(שימו לב שאלו אינם מחליפים יעוץ משפטי לבעיה ספציפית ואין להסתמך עליהם אלא לשם לימוד כללי של התחום):

1.  אחריות מנהל קבוצת פייסבוק ללשון הרע שנאמרה בקבוצה

2.  מדריך לעסקים להתנהלות אל מול ביקורות ברשת

3. סכנות משפטיות למפרסמים דיגיטליים

4. הוצאת דיבה ברשתות חברתיות

5. גוגל מחזירה כספים מחשבון ADSENSE שנסגר

6. מסקנות יום עיון: שיימינג

7. הזהרו – לייק ושייר בפייסבוק עלולים ליצור עילת תביעה כנגדכם

8. אחריות מנהל קבוצה בפייסבוק

9. מדריך "הצינור" למעסיקים – כיצד יש לנהוג בנכסים הדיגיטליים שלכם?

10. מדריך משפטי למנהלי קבוצות ודפים בפייסבוק

11. לא כל לייק הוא עילת תביעה

12. לתבוע את פייסבוק וגוגל בישראל. אפשר?

13. אתרי גיוס המונים אינם אחראים לתרמיות שבוצעו בהם

14. זכויות יוצרים ברשתות חברתיות – של מי הסטטוס הזה לעזאזל?

15. הפרה תורמת באתרים חברתיים

16. המצאה של כתבי טענות במייל או בפייסבוק

17. הפרת זכויות יוצרים וקניין רוחני

18. תנאי השימוש של הפלטפורמה- הסכם מחייב?

19. אין אנונימיות בסטטוסים וטוויטים

 

המאמר נכתב ונבדק ע"י עורך הדין יורם ליכטנשטיין.

המאמר אינו המלצה ואין להסתמך עליו אלא לפנות לייעוץ ספציפי.

עודכן לאחרונה ב-16.08.2021.

לקבלת ייעוץ ראשונישלחו פרטים



    האמור במאמרים השונים באתר הינו הסבר כללי, אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. בכל מקרה ספציפי יש להעזר בבעל מקצוע המתמצא בתחום והאמור באתר אינו יכול לספק פתרון לבעיה ספציפית.

    מדיניות מדיה חברתית – מה זה ולמה צריך את זה בכלל?