העסק שלך פעיל ברשתות חברתיות?
- העסק שלך מנהל קהילה, חשבון, קבוצה או עמוד ברשתות חברתיות?
- ייסדת מספר "נכסים דיגיטליים" ותרצה לשמור עליהם?
- כתבו עליך ביקורת רעה?
- מתחרה שלך מפרסם בקבוצה?
- עוד לא הגדרת מדיניות רשתות חברתיות וכללי קהילה?
- תרצה ליצור רווחים מפעילותך ברשתות החברתיות?
אם ענית "כן" לאחת או יותר מהשאלות הגעת למקום הנכון.
משרדנו מתמחה בנושאי נכסים דיגיטליים ורשתות חברתיות שונות. נשמח לעזור לך.
אני יורם ליכטנשטיין ואני עורך דין המתמחה בקניין רוחני ודיני אינטרנט בעל נסיון של כמעט 30 שנה בנושאי הנכסים העסקיים הדיגיטליים והגנה עליהם וכן בנושאי רשתות חברתיות מגוונות (דוגמת זכויות יוצרים, לשון הרע, ניהול קבוצות, הגנת הפרטיות וכדומה).
כיהנתי כיושב-ראש ועדת הקניין הרוחני הארצית, ועדת דיני האינטרנט הארצית בלשכת עורכי הדין, הפורום למשפט וטכנולוגיה כולם בלשכת עורכי הדין בישראל. אני מרצה בנושאים אלו באוניברסיטאות, מכללות והשתלמויות שונות וגם בלשכה עצמה. אני מייצג ומייעץ במסגרתם שנים ארוכות וזכיתי בהצלחות רבות עבור לקוחותיי. אשמח לסייע גם לך.
ניתן ליצור איתי קשר בטלפון 03-613333 או באמצעות עמוד ה"צור קשר" ואשמח לענות לכל שאלה.
אתם מוזמנים לקרוא על השירותים שאנו מציעים ללקוחותינו וגם ללמוד על רשתות חברתיות והדינים הרלוונטיים במאמרים שכתבנו (ראו הפניה למאמרים בתחתית העמוד).
לקריאת המדריך לעסקים כיצד מגנים על נכסי המדיה החברתית שלכם מפני נטילתם בידי עובדים, קיראו את "המדריך למעסיקים – שימרו על הנכסים הדיגיטליים שלכם (הצינור)" וצרו איתנו קשר כדי שנעזור לכם.
רשתות חברתיות ומדיניות נכסים דיגיטליים
פעם, האינטרנט היתה חידוש מדהים ששיפר את יכולתם של עסקים להגיע אל ולתקשר עם לקוחותיהם. לאחר מכן האינטרקאטיביות (באינטרנט 2.0) יצרה סביבה חדשה שהרחיבה את יכולת הפעילות העסקית. התקדמות זו הפכה למפל זורם כשנכנסו הרשתות החבריות לחיינו העסקיים. איך בונים ואיך מתחזקים מותג ברשתות דוגמת טיקטוק, אינסטגרם, פייסבוק, וואצאפ וגם אפליקציות חברתיות אחרות (למשל כאלו מבוססות מיקום).
המדיה החברתית יוצרת דילמות משפטיות קשות וחושפת את העסקים לטענות מרובות מצד משתמשים שונים, כמו גם מתחרים וספקים. עריכת הסכמים המתאימים למדיה החברתית, התמודדות עם טענות לשון הרע או הפרת זכות יוצרים וגם התאמה של הפעילות העסקית לנושאים מורכבים דוגמת עמידה בדרישות דיני הפרטיות, יצירת הון באמצעות CROWDFUNDING וכדומה (וזו רק דוגמה).
בפועל, מתברר שעסקים זקוקים לייעוץ משפטי מעודכן, שוטף ועקבי על מנת לצעוד בשדה מוקשים חדש זה. עליהם להבין מה מותר ומה אסור בפעילותם העסקית השוטפת, לטפל נכון במיזמים עסקיים חדשים וחדשניים ובכלל – להזהר בתחום שמתפתח ומשתנה מדי יום.
עלינו גם לשים לב ליחס ולטיפול המשפטי שנדרש בנכסים הדיגיטליים של עסקים (למשל חשבונות אינסטגרם וטיקטוק, קבוצות פייסבוק, חשבונות וואצאפ עסקיים, מכירות באמאזון וכדומה. על העסק ליצור קודם כל מדיניות כללית שתנחה את עובדיו כיצד משתמשים בנכסים אלו ולמי הם שייכים. עליו גם לוודא, שהבעלות בנכסים הללו והחובות המוטלות על העובדים, מובהרים כולם בהסכמי ההעסקה השונים. ואלו דוגמאות בלבד.
כך למשל, על החשיבות הקריטית של ניסוח נכון של הסכם ההעסקה המתייחס לאותם נכסים דיגיטליים ורשתות חברתיות וכן להתנהלות היומיומית ביחס אליהם ניתן ללמוד מתוצאת פסק הדין בו הובלנו את הצוות המשפטי שניצח בעניין ערוץ 10 למול מר גיא לרר, פרשת "הצינור". הרחבה על כך תוכלו לקרוא למטה ובעמוד "מהתקשורת".
יורם ליכטנשטיין הוא עורך דין מומחה בתחום המדיה החברתית המגוונת ואתם מוזמנים ליצור קשר עם משרדנו בכל שאלה שתתעורר בתחום. לנוחותכם, מספר הטלפון שלנו הוא 03-6133333.
האמור במאמרים השונים באתר הינו הסבר כללי, אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא.
בכל מקרה ספציפי יש להעזר בבעל מקצוע המתמצא בתחום והאמור באתר אינו יכול לספק פתרון לבעיה ספציפית.
קריאה נוספת
מדיניות מדיה חברתית – מה זה ולמה צריך את זה בכלל?:
המדריך המלא לבלוגר המבולבל:
מדריכים ופוסטים נוספים:
- אחריות מנהל קבוצת פייסבוק ללשון הרע שנאמרה בקבוצה
- העסק שלכם נהנה מביקורות באינטרנט? מדריך התנהלות נכונה
- זהירות מהוצאת דיבה באינטרנט
- גוגל מחזירה כספים שקיזזה מחשבון AdSense (אדסנס) שנסגר עקב הפרה
- לייק ושייר בפייסבוק הם לשון הרע?
- אחריות מנהל קבוצה בפייסבוק ללשון הרע
- מדריך "הצינור" למעסיקים – כיצד יש לנהוג בנכסים הדיגיטליים שלכם?
- מדריך משפטי למנהלי קבוצות ודפים בפייסבוק
- לא כל "לייק" בפייסבוק הוא לשון הרע
- לתבוע את פייסבוק וגוגל בישראל
- אתרי גיוס המונים אינם אחראים לתרמיות שמבוצעות במסגרתם
- זכויות יוצרים ברשתות חברתיות – של מי הסטטוס הזה לעזאזל?
- המצאה של כתבי טענות במייל או בפייסבוק
- הפרת זכויות יוצרים וקניין רוחני ברשתות חברתיות
- פרטיות באינטרנט, אנונימיות ולשון הרע – חשיפת פרטי גולשים