העסק שלך מתמודד עם בעיות סימני מסחר ולוגו? אנחנו נוכל לסייע

  • מתחרה מטעה וגונב לקוחות שלך?
  • אתה צריך להגן על הלוגו או סימן המסחר של העסק שלך?
  • אתה צריך להגן על המוניטין או של העסק שלך ?

אם ענית "כן" לאחת או יותר מהשאלות – הגעת למקום הנכון.

משרדנו מתמחה בנושא סימני מסחר ונשמח לעזור לך. אנחנו נוכל להגן על זכויותיך, בין אם כתובע, בין אם כנתבע ובין אם תבקשו להתכונן מראש לכל תקלה שאולי תבוא.

אני יורם ליכטנשטיין ואני עורך דין המתמחה בקניין רוחני ודיני אינטרנט בעל נסיון של כמעט 30 שנה בתחומי הקניין הרוחני המגוון. כיהנתי כיושב-ראש ועדת הקניין הרוחני הארצית, ועדת דיני האינטרנט הארצית בלשכת עורכי הדין, הפורום למשפט וטכנולוגיה כולם בלשכת עורכי הדין בישראל. אני מרצה בנושאים אלו באוניברסיטאות, מכללות והשתלמויות שונות וגם בלשכה עצמה. אני מייצג ומייעץ במסגרתם שנים ארוכות וזכיתי בהצלחות רבות עבור לקוחותיי. אשמח לסייע גם לך.

ניתן ליצור איתי קשר בטלפון 03-613333, בדוא"ל או באמצעות עמוד ה"צור קשר" ואשמח לענות לכל שאלה.

אתם מוזמנים לקרוא על השירותים שאנו מציעים ללקוחותינו וגם ללמוד על סימני מסחר מהמאמרים שכתבתי (ראו הפניה למאמרים בתחתית העמוד).

מה הוא סימן מסחר?

הגדרתו בפקודת סימני המסחר (נוסח חדש), התשל"ב-1972 היא "אותיות, ספרות, מילים, דמויות או אותות אחרים או צירופם של אלה, בשני מימדים או שלושה". כלומר, מדובר, למשל, בסמל מסחרי של עסק, לוגו, מותג של מוצר או שירות, סיסמה קצרה, גרפיקה, שם העסק עצמו, שם השירות החשוב שלך וכן הלאה.
מטרתו – לאפשר לקהל הלקוחות לזהות את מקורם של המוצרים או השירותים אשר נושאים מותג ספציפי ולאפשר לעסקים השונים לרכוש מוניטין בו. בקיצור: לאפשר חיי מסחר תקינים והשענות על מוניטין שנצבר כדין.

איך רושמים סימן מסחר?

על מנת ליהנות מהגנת החוק, יש לרשום את המותג עליו תרצו להגן אצל רשם סימני המסחר הישראלי (או בכל מדינה אחרת בה העסק שלכם אמור לפעול).
רישום סימן מסחרי יאפשר הגנה משפטית על ההשקעה של העסק ביצירת ושמירת המוניטין שלו.

בעת הרישום חשוב להקפיד על ניסוח שיאפשר רישום מהיר וקל ככל האפשר (מצד אחד) אולם יש לשקול רישום שיאפשר הגנה עתידית בהיקף גדול ככל הניתן (מצד שני). אלו הם שני אינטרסים מנוגדים ולכן כדאי לשים לב לכך בעת הגשת בקשת רישום הסין המסחרי.

כיצד מגישים בקשה לרישום?

הבקשה מוגשת לרשם סימני המסחר, למשל באמצעות המערכת המקוונת. מילוי הטופס עצמו אינו קשה, אבל הבחירות שתבצעו בו ישפיעו משמעותית על ההגנה שתרכשו (או שתאבדו) בסימן שלכם.

לכן, מומלץ שתבינו את השיקולים המשפיעים, תתייעצו עם עורך דין מומחה בתחום ותנסחו את בקשת הרישום בהתאם.

בחינת בקשת רישום

לאחר הגשת הבקשה היא נבחנת על ידי בוחן, שבודק האם הסימן כשיר לרישום ועומד בתנאים הקבועים בסעיף 8 לפקודת סימני המסחר.
אם תצליחו והבקשה תעבור את הליך הבחינה, הסימן המבוקש יפורסם בפרסומי הלשכה, ואז רשאי כל אדם להתנגד לרישום הסימן (בהתאם לחוק). אם יהיו התנגדויות, הרשם יכריע בהן.

אם לא יהיו התנגדויות, הסימן יפורסם כחלק מהפנקס, יכנס לתוקף ויקנה הגנה משפטית למוניטין עליו רציתם להגן.

הגנה על סימן מסחר שלא נרשם – גניבת עין

גם סימן שכלל לא הוגש לרישום עשוי להיות מוגן בחוק עוולות מסחריות, לפי עילת "גניבת עין".

הגנתה של עילה זו חלשה יותר מהגנת עילת סימן מסחר ויש לה יסודות מעט אחרים, אולם יש בה גם יתרונות וכדאי לזכור אותה עת תתקלו בהפרה.

מה משך תקופת ההגנה על סימן שנרשם?

התקופה למעשה אינה מוגבלת בזמן. כל עוד תשולם האגרה המתאימה במועדה (למשל בתום 10 שנים ממועד הרישום ובתום כל תקופה עוקבת), הסימן ימשיך ויקנה הגנה למותג.

מה היא הפרת סימן?

הרישום מקנה לבעליו זכות שימוש ייחודית בסימן המסחר. לכן, שימוש (מסחרי) במותג (או בכזה הדומה לו עד כדי להטעות) מבלי לקבל הסכמה מראש, הינו הפרה. הפרה מקנה לבעלים הרשום בפנקס עילת תביעה. לכן, ככל שקיים ספק מומלץ להתייעץ טרם נקיטת פעולה.

מה הוא דמיון מטעה?

הפסיקה הישראלית הגדירה שלושה מבחנים עיקריים להכרעה בשאלה:

  1. מבחן המראה והצליל.
  2. מבחן סוג הסחורות וחוג הלקוחות.
  3. מבחן יתר נסיבות העניין.

אתם מוזמנים להרחיב את ידיעותיכם ולקרוא את המאמרים המפורטים כאן. חשוב שתבינו – מאמרים אלו הם כלליים, ראשוניים ואינם מחליפים ייעוץ משפטי ספציפי. כמו כן, לעיתים לחלוף הזמן עשוייה להיות השפעה עליהם ועל התוכן שלהם כך שיתכן שיהיו פחות מדוייקים ממה שתצפו. לכן אתם נקראים להעזר בכל מקרה ספציפי בעורך דין מומחה שיסייע בידיכם, ולא לסמוך על האמור באותם מאמרים אלא לשם השכלה כללית בלבד.